Ki NEVET A VÉGÉN?

Játékszabály

A játékot 2, 3 vagy 4 játékos játszhatja. Each player has four game pieces (tokens) of the same colour.

Egy játékosnak négy azonos színű bábuja van, ezeket kezdéskor a saját színű mezőkre kell tenni. A játék célja mind a négy figurát eljuttatni a pálya közepén levő „házba”. A játékosok kockával dobnak. Egy bábut a startmezőn át kell játékba hozni, itt nyíl mutatja a haladás irányát. A játékba hozásra akkor van lehetőség, ha a játékos 6-ost dob. Ilyenkor a játékos még egyet dobhat. (6-os dobásnál nem kötelező bábut játékba hozni - a már pályán lévő bábuval is lehet lépni). A játékos dobás után megfelelő számú mezőt lép menetirányba. Amikor több bábuja van a pályán, akkor eldöntheti, hogy melyikkel lép. A bábuk átugorhatják egymást, de az átugrott mező is beleszámít a lépésbe. Ha egy bábu körbeért a pályán, akkor a saját startmezője előtt befordul az azonos színű belső útra, és halad a ház felé. Ha beért a házba nem lép többet. Játékos nem léphet a bábujával úgy, hogy olyan mezőn álljon meg, ahol saját bábuja van. Amikor nincs más lépéslehetőség, akkor a játékos nem lép. Ha a játékos egy bábuval olyan mezőre lép, amelyen másik színű bábu áll, akkor azt a bábut kiüti, és a megfelelő színű várakozóhelyre teszi vissza, és a szabály szerint kell újra játékba hozni. A startmezőn álló és a belső úton haladó bábu nem üthető ki.

Az a játékos nyer, akinek mind a négy bábuja beér a házba.

Sakk
MALOM
AMŐBA
Othello